Saturday, November 27, 2010

Kisah Seorang Rock Star!!



Pernah main guitar hero tak? Memang rugi besar la siapa yang tak pernah main game ni. Aku bukan seorang yang obses dengan video game. Aku memang tak pernah minat main game. Aku tak faham macam mana abang2 dan adik2 aku boleh duduk berjam2 main ps2. Aku tak faham macam mana anak sedare aku boleh begitu khusyuk menunduk sampai tertido-tido melayan psp nya. Sampailah aku berjinak-jinak dengan guitar hero. Ya. Aku terlalu obses untuk menjadi seorang rock star. Orang kata ‘practice makes perfect!’ Aku berpegang pada kata2 genius itu. Kesudahannya, pagi petang siang malam aku hidup dengan guitar hero. Cuma berpisah sekejap untuk makan,minum,mandi,tidur dan solat.ya.itu sudah pasti. kerna itu perkara wajib!

Tapi itu cerita ketika tahun gajah dahulu. Zaman aku sangat fanatik dengan dunia muzik dan memuja band2 underground(indie) atas pengaruh big brother aku. Zaman di mana aku sangat mengagumi dan meminati mat2 basist, dan drummer juga. Zaman di mana aku percaya lelaki2 yang tak hensem pun kalau pegang gitar boleh tiba2 menjadi kacak dan bergaya. Zaman di mana aku mengisytiharkan kepada dunia, "if u want me, go and get your guitar and sing to me. then i’m yours” dan sungguh tak sangka ada juga yang berani mencuba. Sungguh gigih. Tapi malangnya sang hati hanya inginkan seorang guitarist sejati.dan itu bukan kamu!tapi last2 sangkut kat mamat yang langsung tak tahu macam mana nak petik gitar. apatah lagi pasal chord2 gitar.argh! Cinta memang buta!

Dan zaman pun berubah. Semua itu akan tetap jadi kenangan indah dalam hidup aku. Tapi hari ni seseorang telah mengingatkan aku pada nostalgia zaman-zaman bergelar remaja itu(macam dah tua sangat je aku sekarang). Sungguh inilah peristiwa paling ‘rare’ yang pernah aku lihat. Sepanjang aku berkecimpung dalam dunia ‘guitar hero’, aku hanya tahu bermain dengan menggunakan gitar yang tak bertali tu dan juga joystick. Tapi hari ini dalam sejarah. Aku telah menyaksikan seorang guitarist sejati bermain guitar hero dengan menggunakan keyboard pc yang didakap kemas di dadanya sambil mengangguk-anggukkan kepala (head banging) di sebalik ruang cubical pejabat yang sempit itu. dapat bayangkan tak? its hilarious!! (^_^)


geng2 seniman jalanan

few years back:zaman rock & roll


Apa2 pun, aku nak ucapkan kepada budak ofis aku tu, "YOU’RE REAL ROCKER BRO!”

4 comments:

Zarina Zaimi said...

salam fiza.. ya ampun.. teringt kat sorang 'mamat gitar' yg kite 'intip' dulu2... hhhmmm... klu fikir balik, malu lah... heee.. mcm stalker je.. haha..

fiza sarawak said...

yup..of coz i remembered dear.so funny!if only he knew dat we stalked him.owh!what-a-shame!!haha.just still cudn't belive wat we did few years back.but reminiscing those memories will always put a smile on my face.=)

Zarina Zaimi said...

definitely put a smile on mine too... ;]

maisarah caah said...

weh..i just found ur blog!!! awesome beb!! da bookmark da..ina nye pon..=)).sgt rindu kamu..bukan stakat stalked guitarist tuh, igt x mase ade org jerit histeria..sume org terrified, but u, jumped on the desk n peeped!!ya ampun..brani sguh gadis knyalang nih..but true..mmg xleh lupe..we were LOL..perangai masing2 xbley bla..