Saturday, November 6, 2010

cinta pandang pertama

susah nak percaya. adakah logik untuk terus jatuh cinta hanya dengan sekilas pandang sahaja. dari mata terus turun ke hati? argh! mengarut! nama dia pun aku tak kenal. daripada planet mana dia datang aku pun tak tahu. ini memang mengarut! wajah itu berlegar-legar lagi di rungan mindaku. semakin kerap. siapakah gerangan dikau wahai jejaka botak yang telah mengganggu ketenangan hidupku ini.

dan bagaikan dipukau, aku terpana saat dia muncul lagi di depanku. di dalam hati aku memuji betapa kacaknya dia. cukup sempurna. aku lihat dia tersenyum. aku keliru. apakah senyuman itu untukku? tidak sanggup untuk terus berteka-teki sendirian di situ aku memilih untuk beredar agar jauh dari pandangannya. masih berasa ralat di dalam hati kerna tidak membalas senyumannya. sombong. itu bukan cara aku. tak apalah. kalau ditakdirkan untuk bertemu dengannya lagi pasti akan ku balas senyuman itu.

namun, dia tidak pernah lagi muncul selepas peristiwa malam itu. apa yang menyesakkan hidup aku kini adalah kiriman2 salam yang tidak pernah putus dari seseorang yang tidak aku kenali. dan melayani orang yang tidak aku kenali juga bukan cara aku. maaf. kiriman2 salam itu aku biarkan berlalu dengan sepi. dan wajah jejaka botak itu masih juga menghantui. aku buntu.

dan semalam, aku menerima kiriman salam itu lagi. masih tidak berputus asa. kali ini aku bertekad untuk mengetahui siapakah gerangan pengirim salam yang misteri itu. dan ternyata insan misteri itu adalah kamu! jejaka kacak berkepala botak yang selama ini telah menghantui hidupku. kenapa kau perlu hadir di saat2 begini? mengeluh~

Ia cuma mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untuk menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai seseorang tetapi ia mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang.

4 comments:

ceriteraku said...

wah....peminat baru...hehehhe mek try la kwn2 dulu ja..jgn wat kp2san tergesa2 nk tolak buta2 ja.... kwn ja dlu..heheheh

Zarina Zaimi said...

yeye fiza dah nak kahwin.. yeye.. yeye.. ;] (terlompat keriangan)

mak batin said...

nice way to tell ppl ur in love.hehe
nothing's wrong wif luv at 1st sight. for me, at least.
gud luck with this bald-handsome guy.
and btw, some past occurrence are worth to leave behind.
any gud news, be sure to text me keh? =)

fiza sarawak said...

faezah:ok mek.i take ur advice.thnx=)
ina:kwn je la syg.hehe
mak batin:i konpius tok pok eh.i rasa i just suka ajak sbb nya kacak.mcm i suka ngn radhi oag dolok2.hehe.xkn ada apa2 yg serius kot.