Friday, April 30, 2010

Disebalik senyuman itu..

cukup terhibur hati ini melihat dia bergelak ketawa. indahnya kehidupan ini andai dipenuhi dengan tawa ria. rupa-rupanya, senyuman yang tidak pernah lekang di bibirnya itu menyimpan seribu duka yang sebenarnya sudah tidak tertanggung lagi olehnya.

"mungkin hanya kematian yang akan memisahkan saya dengan kedukaan ini"

aku tertanya-tanya di dalam hati. walaupun hidup dilanda badai gelora yang tidak terduga keganasannya, namun dia masih mampu tersenyum dan menghiburkan hati setiap yang melihatnya. sungguh tabah hati anak kecil ini. kutemui kekuatan dalam diri dari semangat anak kecil ini. jika anak sekecil dia mampu berjalan membelah badai, mengapa tidak aku yang lebih dewasa ini? sedangkan apa yang harus kutempuh ini hanyalah desiran ombak kecil yang begitu galak memukul dan menghakis tepian pantai.

kerana anak kecil itu, aku akan terus berdiri di sini. berdepan dengan ombak-ombak kecil yang tidak pernah jemu menghakis keyakinan diri. dan aku akan terus berdiri di sini, biarpun terpaksa mengharungi ganasnya tsunami.

1 comment:

nOor aNIes said...

gud!! hope lebey tabah ngharungi ombak2 y akn dtg