Tuesday, August 23, 2011

bila impian tinggal harapan


"Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do"


itu kata-kata yang aku petik dari Mark Twain.siapakah beliau? adakah adik beradik kepada Shania Twain? Shania Twain ni pulak siapa? haih,takkan la tak kenal kot? alaa..minah yang nyanyi lagu peberet aku 'you're still the one' tu.kenal tak? senang cerita macam ni la. Shania Twain ni sepatutnya kahwin ngan bapak aku dulu. tapi bapak aku tinggalkan dia bila dia nyanyi lagu ka-ching! materialistik katanya. musnah lah impian aku nak ber'ibu'kan wanita gojes ni.

ok.berbalik kepada kata2 Mark Twain tadi. siapa dia, itu tak penting. yang penting di sini adalah kata2 beliau tu.sekali baca je dia dah buat aku gelisah. aku ada banyak impian dalam hidup aku and i bet everyone does. 20 tahun bukan lah tempoh yang panjang sebenarnya. sekarang ni pun sedar tak sedar dh 24 tahun dah aku hidup. tu pun masih mamai2 lagi. bila aku cuba fikir2 balik, memang banyak jugak benda2 yang aku menyesal sebab tak sempat atau memang sengaja tak nak buat sebelum2 ni, macam nak masuk AF. tengok2 tahun ni dah musim yang terakhir dah. aduh!Tapi takpe, mungkin aku boleh cuba nasib di program Kilauan Emas pulak nanti.kahkah.

so..aku malas nak cerita panjang2.sebelum aku menyesal untuk 20 tahun akan datang lebih baik aku ambil peluang ni untuk buat pelan 'Rancangan 20 tahun' aku supaya tak ada benda2 yang aku terlepas pandang dan terlepas ruang dan peluang.






2 comments:

Zarina Zaimi said...

:) u go girl.. plan with Basmallah!!! caiyok2!!!

nOor aNIes said...

heee...gpo plan 20 yers tu? cu cite ckit...heee